Oceans of Hope

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Oceans of Hope

februar 27, 2018: 19:30 - 22:30

50DKK

Kerteminde sejlklub
I samarbejde med Egensedybet sejlklub og Scleroseforeningen i Odense

ooh-arr-logo

Inviterer til foredrag med
Mikkel Anthonisen
Jordomsejler, læge, initiativtager og grundlægger af Oceans of Hope – Sailing Sclerosis.

27. februar, kl. 19.30. Salen på Kerteminde byskole

ooh-carousel_image_5-v1

Oceans of Hope – Sailing Sclerosis er et sejlprojekt, som skaber rammerne for menneskelig udfoldelse og vækst gennem sejlads og ved at finde muligheder, når vi møder begrænsningen. Oceans of Hope handler om værdighed, tilhørsforhold, identitet og håb – og om at nære menneskers fulde potentiale til gavn for dem selv og for fællesskabet.

”At sejle og vores maritime dannelse er en vigtig del af vores fælles kulturarv, og det er en kursgivende identitet for vores rejse ind i en uforudsigelig fremtid”

Mikkel Anthonisen

Oceans of Hope – Sailing Sclerosis startede ud som et projekt inspireret af en sklerosepatient, som pludselig havde mistet håbet om at realisere sin drøm om at rejse verden rundt i sin selvbyggede sejlbåd.

Oceans of Hope blev i 2014-15 den første jordomsejling, der sejlede rundt med en besætning bestående af patienter med multipel sklerose. Grundprincipperne for sejlerne var genopbygning af håb, fællesskab, teamwork og fokusering på evner fremfor begrænsninger.

ooh-dsc_0907small-v1

“Oceans of Hope repræsenterer en rejse væk fra isolation, skam, hjælpeløshed og begrænsninger – mod stolthed, værdighed og eksistentiel mening i forbundethed med andre. Noget, som med stor sandsynlighed kan generaliseres til andre end blot MS-patienter.”

Bobby Zachariae, professor, cand. psych., dr. med

Oceans of Hope – Sailing Sclerosis har i årene efter jordomsejlingen vokset sig større. Ikke blot er flere større sejlprojekter sat igang, men der er ligeledes indgået samarbejder med sejlskoler på tværs af landet i håb om at kunne hjælpe flere mennesker med udfordringer i livet til at genfinde håb, drømme og værdighed gennem sejlads.

Vi er stolte over hermed at kunne invitere jer til foredrag med ophavsmanden, Mikkel Anthonisen, bag dette stolte projekt.  Og vi glæder os til, i fællesskab, at blive imponerede, rørt og ikke mindst inspirerede af denne ildsjæl og hans projekter.

Ud i verden, ind i livet

Dato 27-02-2018, Klokken 19.30.

Salen, Kerteminde Byskole, Nørregade 21, 5300 Kerteminde

Pris kr 50,-

Der vil være mulighed for at købe øl/vand og/eller kaffe/the og kage

Tilmelding (billetsalg)  til ⇒ ks.nemtilmeld.dk/66