Sejlerskole

Lær at sejle – i godt selskab

Kerteminde Sejlklubs Sejlerskole er klubbens meget attraktive tilbud til alle voksne, der gerne vil lære praktisk sejlads.

På sejlerskolen lærer du at håndtere en sejlbåd under stort set alle forhold. Du bliver forberedt til at klare mange forskellige situationer til søs, og får dermed det allerbedste grundlag for et sikkert og positivt sejlerliv for dig og din familie.

Hvad enten det er som skipper med fod på eget dæk, eller som gast på en af de mange privatejede både der findes i Kerteminde, er det et godt adgangskort at have gennemført sejlerskolens grundige uddannelse.

Kerteminde Sejlklub har drevet voksensejlerskole i 30 år, og undervisningsprincipperne idag hviler på den store erfaring der er opsamlet igennem de mange år.

Du finder flere oplysninger samt tilmelding i menupunktern eller via oversigten herunder.

Skolens vision

Sejlerskolen i Kerteminde Sejlklub er en velfungerende skole, der med udgangspunkt i sejlsport, skaber basis for udviklende og engagerende aktiviteter på land og på vandet.

Skolens formål

• At højne sikkerheden til søs.
  • At gøre eleverne til habile tursejlere med hovedvægten lagt på sikkerhed om bord, såvel ved havnemanøvre som på det åbne vand.
  • At eleverne består den praktiske del af Søfartsstyrelsens duelighedsprøve for fritidssejlere.
  • At eleverne får mulighed for at deltage i langture (Weekendture)
  • At deltage i kapsejlads efter de grundlæggende færdigheder er opnået.
  • At skabe gensidig ansvarsfølelse og balance mellem klub og medlem omkring krav og muligheder. Det understreges at forpligtelsen gælder begge veje.
  • At Sejlerskolens medlemmer bidrager aktivt i forbindelse med afholdelse af klubbens aktiviteter.
  • At tilvejebringe sociale/fælles aktiviteter således at afdelingen fungerer som en helhed, med plads til respekt for individuelle forskelle.
  • At Sejlerskolens opgaver skal være dokumenterede i en sådan grad, at det er både synligt og muligt for alle og at have overblik over struktur og ansvarsområde.

Sejlerskolen