Classic Fyn Rundt 2023

Classic Fyn Rundt 9.-11. juni 2023

w-icon-cfr

Tilmelding sker i Manage2sail via dette link: TILMELDING

• På ⇒ Manage2sail finder du alle Kerteminde Sejlklub stævner, herunder også 2022 og 2021 Classic Fyn Rundt, hvor NoR og SI dokumenter, tilmelding, resultatlister og anden sejlads administration er vist. Der blev åbnet for tilmelding i starten af december. Tilmeld på ⇒ M2S
  • Tilmelding er ikke bindende før tilmeldingsfristens udløb eller startgebyret er betalt (efter hvad der indtræffer først). Tilmeldingsgebyret prissættes fra tilmeldingstidspunktet og ikke betalingstidspunkt. Det kan derfor være en fordel for alle hvis du tilmelder tidligt med foreløbige data og venter med betaling til du har alle opysninger og har tilrettet tilmeldingen (fx med nye DH-mål).

Resultater

Resultater for Classic Fyn Rundt 2022 og 2021 ses på Manage2Sail.
Results for Classic Fyn Rundt is available on Manage2Sail.
Resultater fra 2019 og tidligere ses herunder.

Resultater for Classic Fyn Rundt 2019 offentliggøres på denne side.
Results for the Classic Fyn Rundt Distance Regatta will be published on this page.

Resultater 2019 Fyn om styrbord:
Endeligt resultat/Final result: CFR Resultatberegning 2019
Se uofficiel 2019 resultatvisning på M2S ⇒ Resultater

Resultater 2018 Fyn om bagbord:
Endeligt resultat/Final result: CFR Resultatberegning 2018

Resultater 2017:
Endeligt resultat/Final result – løb/divisions: LINK
Endeligt resultat/Final result -starter/starts: LINK

Resultater 2016:
Endeligt resultat/Final result – starter: LINK
Endeligt resultat/Final result – løb: LINK
Ikke startede både har: DNC
Udgåede både har: DNF

Nyheder/opslagstavle for Classic Fyn Rundt 2022

Mail: cfr@kerteminde-sejlklub.dk
Telefon/Phone: 0045 6112 6335 – Jørgen Larsen – Kontakperson/Contact

Om sejladsen

Classic Fyn Rundt er en sejlads rundt om Fyn med strategiske, taktiske og udholdenhedsmæssige udfordringer.

The Classic Fyn Rundt Distance Regatta is a race around the island of Funen with strategic, tactical and endurance related challenges.

Med start og mål i Kerteminde er der i 2016 tracking på bådene, så de kan følges undervejs gennem sejladsen.

Historien bag

Danmarks ældste kapsejlads er Fyn Rundt, eller Classic Fyn Rundt som sejladsen har heddet de sidste 10 år.

Classic Fyn Rundt startede i 1934 på initiativ af Odense Sejlklub ved Hans Jensen, der selv sejlede i “Gækken”.

I Odense Sejlklubs 75 års jubilæumsskrift står der for 1934:

Den 24. Juni afholdtes en Kapsejlads Fyn Rundt. Der var anmeldt 9 både, der startede 6, men kun 4 fuldførte det lange løb.
Disse fik til gengæld hver en sølvplade til erindring om bedriften.

Classic Fyn Rundt i dag

Sejladsen blev en meget stor folkelig succes og deltager antallet steg. I slutningen af 1980’erne måtte man indføre en begrænsning på 1000 deltagende både.

I 2000 forlod Odense Sejlklub Korshavn på Fyns Hoved som startplads og flyttede til Kerteminde, og startede dermed et nyt kapitel i sejladsens lange historie i samarbejde med Kerteminde Sejlklub.

Kerteminde Sejlklub nyder et godt ry blandt kapsejlere for sin gode organisation og sine stævner, der rækker fra klassemesterskaber til verdensmesterskaber.

Fra 2010 overtager Kerteminde Sejlklub ansvaret for Classic Fyn Rundt og vil føre sejladsen videre i den gode ånd, som blev grundlagt af Hans Jensen og Odense Sejlklub tilbage i 1934.

Medier