Booking Administration

Medlems kalender bestil bookninger.

Du skal sende mail til Materiel udvalget hvis du ønsker at reservere:

  • Følgebåde (klubbens RIB og ledsagerbåde)
  • Værktøj og grej til medlemmer (slibe- og polermaskiner, mastevogn model KH, Gasgrill)
    • Mastevognen skal ikke bookes, men hentes i materielrum og afleveres i samme stand samme sted efter brug. Må ALDRIG efterlades på pladsen.
    • Gasgrill skal ikke bookes, og kan blot hentes af medlemmer til sejladsrelateret grill for et fællesskab. Dvs andre medlemmer bør have adgang, og grillen kan ikke benyttes til lukket privat brug. Det kan være praktisk at lægge en seddel ved grillen såfremt man har en plan for brug på et bestemt tidspunkt.

Du skal sende mail til Klubhus udvalget hvis du ønsker at reservere:

  • Lokaler (klubhuslokalerne i det nye klubhus, det gamle klubhus administreres af restauratør)

Du skal sende mail til Ungdoms udvalget hvis du ønsker at reservere:

  • Joller (ungdomsafdelingens sejljoller til udlejning, dog ikke C-optimistjollerne)

Du skal ikke sende mail hvis du ønsker at reservere:

  • J70 (sejlerne vil være certificeret til selv at kunne lave reservervationer uden at inddrage udvalget, som dog får kvitteringsmail for bestillingen)

Kalender registrerede bookninger.

Da der er mange forskellige ressourcer og kun lidt plads til overskrifter, er hver ressource (båd, lokale osv) tildelt en kode. Klik for ⇒ Vis kodeoversigt (åbner i anden fane/vindue)


Lokaleoversigt


Alle reservation ressourcer:


Booking, selvbetjening

Booking af J70 foregår som nævnt på en anden måde idet certificerede J70 medlemmer selv kan foretage bookning af J70

Beskrivelsen af J70 og KS-performance aktiviteten samt bookingvejledning specifik for KS-performance finder du på → KS-performance aktivitets siden

Booking Administration

Kerteminde Sejlklub anvender Foreninglet Medlemssystemet til booking (reservation af klubbens faciliteter).

Helt generelt har alle adgang til at se kalenderen, men kun autoriserede personer kan foretage reservationer. Autoriserede personer er normalt lig med udvalgsformanden for materiel og klubhus.

Vejledning til Foreninglet Booking Administration (oprette reservation i kalenderen).

Der benyttes indgangs billedet herunder:

Reservationer foretage altså normalt via hjemmesiden. I ekstraordinaære tilfælde kan Foreninglet administratorer (kasseren) have særlig adgang via Foreninglet_admin og kan hjælpe ved problemer, eller særlige ønsker fx mange gentagne resevationer på faste ugedage.

Proceduren er følgende, når en bookingcertificeret ( dvs formand for klubhus- og materieludvalg) har modtaget mail fra bestilleren med et reservations ønske :

  • Login med Foreninglet profil (medlemsnummer og adgangskode for bookingcertificeret)
  • Vælg den “ressource” (bookingstype) du vil booke (dvs lokaler, følgebåde osv)
  • Vælg (klik på) booking det tidspunkt i kalenderen (grønt felt, tidsblok) der passer bedst, Også selvom bestillingen er et længe tidsrum end blokken dækker
  • Indtast fasktisk tidspunkt hvis det afviger fra tidsblokkens tider. Starttidspunkt skal være senere en dagens starttidspunkt og sluttidspunkt skal være før dagens sluttidspunkt. Hvis nabo tidsblokke er reserveret kan der ikke laves overlap ind i det tidsrum
  • Indtast beskrivende oplysninger,
    • Konvention er, at der i tekstfeltet skrives
      • Bestiller/Kontaktperson navn eller alias
      • anvendelse
      • Resourcens lange navn,
    • eks “Thomas Madsen, Træning, Grå rib”
    • eks “Lene Madsen, privat fest, Hele klubhuset”
    • eks “Bjarne hansen, Sailextreme”
  • Ved afbestilling vælges blot “SLET” i ovesigten med alle reservationer (står under bestillingsvindiet).

Koder for ressourcer