Sejlerskole Tilmelding

VHF kursus

Start 9. Januar kl 19.00
Pris 1000 kr. incl bøger.

Datoer:
6/2 prøve

Tilmelding VHF:

Duelighedsbevis: Teoretisk del

Duelighedsbeviset er en grundlæggende teoretisk og praktisk uddannelse, som www.soesport.dk , Dansk Sejlunion og mange andre anbefaler, at du bør tage, før du begynder at sejle på egen hånd.

Uddannelsen består af to dele – en teoretisk og en praktisk prøve og tilsammen dækker de kundskaber du bør have inden du sejler alene ud af havnen første gang i egen båd.

Kerteminde Sejlklub tilbyder undervisning i begge dele. Den teoretiske undervisning foregår om vinteren og er åben for alle, uanset medlemskab af Kerteminde Sejlklub.

Undervisningen 2023/24 starttidspunkt meddeles ved tilmelding, der er åbnet for tilmelding 20. august

Du tilmelder ved at klikke på tilmeld-knappen i den relevante boks herunder alt efter hvilken type deltager du er på tilmeldingstidspunktet (Over 25 år eller 25 år og derunder). Tilmeldingen kan derefter ske som medlem ved et login som genbruger dine medlemsoplysninger, eller som ikke-medlem hvor du skal indtaste bopæl og mail oplysninger.

Tilmelding over 25 år:
LINK

Tilmelding for 25 år og derunder:
LINK

Efter gennemført tilmelding får du tilsendt en mail kvittering, og kan herefter møde op til undervisningen  i Kerteminde Sejlklubs lokaler på Marinavejen 6, 5300 Kerteminde.

Sejlerskole

Kerteminde-sejlerskole.dk

Bemærk

Sejlerskolen har begrænset kapacitet, og derfor skal man henvende sig til Sejlerskolen, for at få svar på om der er ledige pladser eller venteliste.

I praksis sker det ved en registrering/tilmelding af ønsker på kerteminde-sejlerskole.dk , som er sejlerskolen administrative oversigt med elever, lærer og undervisningsplaner. Sejlerskolen bruger ikke klubbens generelle hjemmeside- og medlems/aktivitets system til den daglige drift, men har dette dedikeret system til det formål. Derfor er der to adskilte login.

Tilmelding på sejlerskole-siden er ikke en endegyldig aftale om at der er plads på netop den dag og netop det hold man ønsker. Det er en registrering af ønsker som der vil blive reageret på fra sejlerskolen, og vil også senere være en registrering af skole forhold, så du via det sejlerskole login kan se aktiviteter og holdfordeling i sejlerskolen.

Deltagelse i sejlerskolens praktiske undervisninger forudsætter medlemskab af Kerteminde Sejlklub. Indmeldelse i Kerteminde Sejlklub sker på → medlemssiden.

Som medlem af Kerteminde Sejlklub kan du betaler sejlerskoleafgiften ved at klikke på tilmeld-knappen i boksen herunder, og det registreres dermed i klubbens medlemsystem at du har betalt undervisningsgebyr.

Tilmeldingsgebyr refunderes såfremt der ikke findes en plads. Bed sejlerskoleledelsen om at sende besked om refundering til kasseren, såfremt det ikke lykkes at finde et tilfredsstillende undervisningstilbud..

Tilmelding til Sejlerskole 2024:
LINK

Efterskole-del i Kerteminde Sejlerskole.

Kravet for deltagelse i efterskolen-del i Kerteminde Sejlerskole er at man har gennemført 2 år praktiskundervisning i Sejlerskolen og har duelighedsbevis praktisk og teoretisk. For at låne skole-bådene skal man være mindst 2 ombord. Alle ombord skal være tilmeldt sejlerskolen som efterskole-elev, og alle har et fuldt duelighedsbevis.

Man sejler en fast ugedag, hvor man er en besætning, der har booket en båd. Desuden kan man deltage i weekendturene. Pris 2000,- pr person pr sæson.

Efterskolesejler: